Frokosttur til Saltholm

Turudvalget sejlede Frokost-tur til Saltholm

Søndag d. 31. maj. og der dejligt mange, der havde lyst til at sejle med.

Efter en vellykket frokost og spadsering på Holmen går turen hjem

Søndag d. 31. maj fra kl. 09.00 – ca. 16.00

(Lørdag d. 6. juni er reservedag)

Og vi håber, at nogle har lyst til at sejle med

 

Saltholmsturen er den tur hvor alle kan deltage.

Hvis du har solgt båden eller din egen stikker for dybt – så kan du være gæst/gast hos en af de andre både.

Skriv dig på listen i klubhuset

eller skriv til saltholm@dragoerbaadelaug.dk

Skipper: Oplys navn, navn på båden og hvor mange gæster/gaster du kan have med.

Gæst/Gast: Oplys navn, og hvis du allerede har en aftale så fortæl også det.

Tilmelding senest torsdag d. 28. maj.

Første gang til Saltholm, så læs mere nedenfor

 

 

 

 

Program:

Kort skippermøde kl. 9.00.

Hvis behov sejler vi i konvoj.

Ankomst senest 11.00, medbragt frokost ved Barakkegården (ingen grill). Spredt spadsering – måske til pestkirkegården eller kalkbruddet. Vi ta’r et teleskop med og ser måske havørne fra fugletårnet, lege med præmier. Læs evt. mere i den lille tryksag, der ligger i klubhuset.

Ca. 14.30 retur til Dragør og mulighed for eftersnak i klubhuset.

Sejladsen til Saltholm

Fra anduvningsbøje på positionen N 55,40,3 –Ø 12,43.7 holder man 115 ° ind og de to båker over ét.

Fællessejladsen følger nedenstående rute:

  1. Fra Dragør Havn sejles nordpå til Nordre Røse

  2. Fra Nordre Røse sejles mod nordøst, så man hele tiden har lufthavnens kontroltårn og Nordre Røse i sigtelinje

  3. Anduvningsbøje til indsejling til Saltholm nås efter cirka 2, 5 sømil. 

Havneafgiften udgør 100 kr. pr. båd pr. påbegyndt døgn og betales via MobilePay på 24525 eller ved bankoverførsel til reg. 6508 konto 3050347019. Oplys bådens navn og anløbsdato på overførslen.